Workshop:

Gjør gjeste-opplevelsen til din styrke!

Forutse gjestenes behov. Skap WOW-øyeblikk. Overgå forventningene.

Bli med på vår opplevelsesdesign workshop og få:

  • Innsikt i hvordan du kan forstå dine gjester bedre enn konkurrentene.
  • Verktøy for å kartlegge og forbedre hele kundereisen.
  • Praktiske metoder for å skape opplevelser som gjestene husker lenge etter besøket.

Vår heldags workshop mandag 17. februar 2025 vil gi deg kunnskap, verktøy og en praktisk tilnærming til opplevelsesdesign. Under workshoppen vil hver deltaker jobbe med å utvikle eller styrke egne konsepter, slik at du etter endt dag vil sitte igjen med konsepter du kan implementere i bedriften. Inkludert i prisen er det også 1 times individuell oppfølging etter kurset. 

Dette skal vi jobbe med på workshoppen

1. Opplevelsesdesign og opplevelsesutvikling

Opplevelsesdesign går ut på å utvikle reiselivsprodukter som gir størst mulig verdi for de besøkende, samtidig som det gir størst mulig lønnsomhet for bedriften. Vi går gjennom noen av de viktigste prinsippene og danner en felles begrepsforståelse.

2. Prinsipper for opplevelsesøkonomien

Opplevelsesøkonomien er en perfekt metode å utvikle gode konsepter og produkter på, en spennende måte å selge på og en ny og helhetlig måte å tenke kommunikasjon, merkevarebygging og markedsføring på. Vi finner inspirasjon i Pine & Gilmores ideer rundt prinsippene for opplevelsesøkonomien med de fire dimensjonene og progresjon av økonomisk verdi.

3. Hvordan skape WOW-opplevelser

Hva er et WOW-øyeblikk, og hvordan skaper man de beste WOW-opplevelsene? Vi lar oss inspirere av prinsippene bak LEOs opplevelsespyramide som et verktøy for å utvikle opplevelser.

4. Empathy map og bruk av Personas i opplevelsesutvikling

For å skape de beste opplevelsene for hver og en av gjestene dine er det viktig å forstå gjestenes ønsker, behov og følelser. Vi jobber med empathy map og utvikler skreddersydd personas til din bedrift.

5. Gjestereisen – Customer Journey mapping

Gjestereisen begynner ikke når gjesten kommer inn døren, og avsluttes ikke når gjesten forlater lokalene. Vi ser på hele gjestereisen, fra inspirasjon til booking, besøk og tiden etter besøket, og jobber frem en unik gjestereisemodell for dine personaser.

6. Dramaturgisk tidslinje

I en dramaturgisk tidslinje ser vi på alle de ulike komponentene i gjestereisen og jobber med å finpusse på totalpakken. Hvor er det naturlig å skape høydepunkter og WOW-øyeblikk, hvor er de mest perfekte oppsalgsmulighetene og hvilke punkter i gjestereisen er de mest kritiske i forhold til å kunne levere en eksepsjonell opplevelse. Vi jobber med egen bedrift og opplevelseskonsepter.

Ta kontroll over regien og skap gode gjesteopplevelser

Janicke Hansen portrett

Bli kjent med din kursholder

Kursholder er Janicke Hansen, daglig leder i Syde AS og med over 10 års erfaring som kvalitetskontrollør og markedsrådgiver innen hotell-, restaurant- og reiselivsbransjen. Hun kan alt om hvordan man legger til rette for gode gjesteopplevelser og hvordan man med enkle grep kan gå fra bra til eksepsjonell i møte med gjesten.

Hva lærer du under workshoppen?

Dette kurset går i dybden på opplevelsesdesign for hotell-, restaurant- og reiselivsbransjen. Etter kurset skal du ha fått ny innsikt, kunnskap og en plan, slik at du kan starte arbeidet med å ta kontroll over regien og skape engasjerende og unike gjesteopplevelser i din bedrift.

Dato: 17. februar 2025

Klokkeslett: 9.00 – 16.00

Sted: Grand Terminus i Bergen

Kursform: Workshop med praktiske oppgaver spesielt for din bedrift

Pris: 3.990,- + mva pr. deltaker

I prisen inngår heldags workshop, lunsj og en times individuell oppfølging etter kursdagen.

Begrenset antall plasser! 

Bindende påmelding. Benytt skjemaet under.

Har du en rabattkode? Legg den inn i kommentarfeltet.

Meld deg på til vår workshop i opplevelsesdesign for hotell-,  restaurant- og reiselivsbransjen nå!

Ja, jeg vil delta workshoppen den 17. februar på Grand Terminus i Bergen

Samtykke

3 + 12 =