Kurs & opplæring

I Syde har vi utviklet konseptet SydeMetoden, som baserer seg på en helhetlig tenking for å forstå og imøtekomme kundens behov gjennom hele kundereisen. For å gi deg innsikt i de mange ulike stegene på denne reisen har vi også designet en kursrekke som vil gjøre dagens bedriftseiere rustet til å omfavne opplevelsesøkonomiens prinsipper inn i den daglige driften. 

Ta kontroll over regien og skap gode kundeopplevelser

Gode kundeopplevelser skaper lojalitet, gir en konkurransefordel og styrker merkevaren og viljen for kundene til å bli din ambassadør. Å sitte i førersetet for å skape rammene for gode kundeopplevelser, å rett og slett ta regien på alle kontaktpunktene mellom kunden og bedriften, øker sjansene for flere tilfredse kunder og økt inntjening.

Dette kurset gir en innføring i opplevelsesdesign, og passer for både restauranter, lokalmatprodusenter og aktører innen handel, opplevelser og reiseliv. Det gir deltakerne innsikt, kunnskap og praktiske verktøy for å ta kontroll over regien og skape engasjerende og unike kundeopplevelser. Du vil også lære hvordan man kan bygge lojalitet gjennom strategisk opplevelsesdesign, effektiv kommunikasjon og en helhetlig historiefortelling gjennom kundebesøket.

Introduksjonskurset “Opplevelsesdesign i praksis” holdes digitalt følgende datoer:

  • Tirsdag 23. april 2024 kl. 11 – 12
  • Tirsdag 7. mai 2024 kl. 11 – 12

Pris: 490,- + mva pr. person

Benytt skjema nederst for påmelding

Kurset passer også som bedriftsintern opplæring, for handelsstandsforeninger og andre sammenslutninger av bedrifter. Vi tilpasser gjerne også kurset for å passe akkurat de aktørene som deltar, med eksempler og bransjerelatert innsikt. Kan gjøres både digitalt og som fysisk kurs. Kontakt oss for pris og tilgjengelighet. 

Å bruke Personas er et strategisk grep for å bedre forstå kundenes behov og målrette konsepter og markedsføring på en mer effektiv måte. Man vil også få et bedre beslutningsgrunnlag for de ulike tiltakene og servicekonseptene man tilbyr.

Dette kurset er en innføring i bruk av Personas, og gir bedriftseiere innsikt, kunnskap og praktiske verktøy for å styrke sin posisjon ved å utvikle og anvende et unikt personasgalleri, skreddersy tilbudene etter målgruppens behov, forbedre kundeopplevelsen og bygge kundelojalitet.

Introduksjonskurset “Personas som verktøy” holdes digitalt følgende datoer:

  • Tirsdag 23. april 2024 kl. 14 – 15
  • Tirsdag 7. mai 2024 kl. 14 – 15

Pris: 490,- + mva pr. person

Benytt skjema nederst for påmelding

Kurset passer også som bedriftsintern opplæring, for handelsstandsforeninger og andre sammenslutninger av bedrifter. Vi tilpasser gjerne også kurset for å passe akkurat de aktørene som deltar, med eksempler og bransjerelatert innsikt. Kan gjøres både digitalt og som fysisk kurs. Kontakt oss for pris og tilgjengelighet.

Bruk av Personas for å styrke bedriftens posisjon i markedet

Det finnes ikke lavsesong, kun uoppdagede markedsmuligheter

Selv i perioder som tradisjonelt er betraktet som lavsesong, og etterspørselen erfaringsmessig kan være lav, eksisterer det fortsatt muligheter for å utforske og utnytte uoppdagede markedsmuligheter. Det å identifisere og utnytte potensialet som ligger skjult i disse periodene kan hjelpe bedrifter mot å få til en bærekraftig helårsdrift, og skape vekst og suksess selv når kalenderen indikerer det motsatte.

Dette kurset passer for både restauranter, lokalmatprodusenter, opplevelsesbedrifter, destinasjoner og reiselivsaktører. Her vil du få innsikt, kunnskap og praktisk verktøy for å omfavne bærekraftig helårsdrift ved å avdekke uoppdagede markedsmuligheter, tilpasse deg skiftende sesonger og skape kontinuerlig attraktive tilbud for gjestene. Det gir også en innføring i hvordan skreddersydd produktutvikling og målrettet markedsføring kan sikre deg suksess året rundt.

Introduksjonskurset “Bærekraftig helårsdrift” holdes digitalt følgende datoer:

  • Onsdag 24. april 2024 kl. 11 – 12
  • Onsdag 8. mai 2024 kl. 11 – 12

Pris: 490,- + mva pr. person

Benytt skjema nederst for påmelding

Kurset passer også som bedriftsintern opplæring, for handelsstandsforeninger og andre sammenslutninger av bedrifter. Vi tilpasser gjerne også kurset for å passe akkurat de aktørene som deltar, med eksempler og bransjerelatert innsikt. Kan gjøres både digitalt og som fysisk kurs. Kontakt oss for pris og tilgjengelighet.

Hvordan få profesjonelle innholdsprodusenter og reisebloggere til å skrive om din virksomhet?

Dette effektive éntimers-kurset er skreddersydd for norsk reiselivsnæring, og forklarer steg for steg hvordan du går frem for å få til et kostnadseffektivt og resultatorientert samarbeid med landets beste innholdsprodusenter og reisebloggere. 

Samarbeid med innholdsprodusenter og reisebloggere er et effektfullt verktøy for reiselivsbedrifter som ønsker å nå ut til nordmenn som planlegger ferie. Innholdsskaperne sprer informasjon om reisemålet og bedriften både i SEO-optimaliserte innlegg på nettsidene sine, og i sosiale medier. Innholdet lever lenge, og kan brukes igjen og igjen i flere år fremover. Og viktigst av alt: Et samarbeid med profesjonelle innholdsprodusenter er en helt utrolig kostnadseffektiv markedsføring!

Introduksjonskurset “Samarbeid med innholdsprodusenter” holdes digitalt følgende datoer:

  • Onsdag 24. april 2024 kl. 14 – 15
  • Onsdag 8. mai 2024 kl. 14 – 15

Pris: 490,- + mva pr. person

Benytt skjema nederst for påmelding

Kurset passer også som bedriftsintern opplæring, for handelsstandsforeninger eller sammenslutninger av reiselivsbedrifter. Vi tilpasser gjerne også kurset for å passe akkurat de aktørene som deltar, med eksempler og bransjerelatert innsikt. Kan gjøres både digitalt og som fysisk kurs. Kontakt oss for pris og tilgjengelighet.

Effektiv markedsføring med
innholds-produsenter

Derfor er det lønnsomt å bruke LinkedIn

Mange er på LinkedIn, få er aktive. Vi gir deg starthjelpen du trenger for å bli synlig og få maksimalt ut av din digitale tilstedeværelse.

I dette 2-timers kurset får du lære hvorfor det er lønnsomt og bruke LinkedIn, hvordan du får en optimal profil og innsikt i hva du kan fortelle, og hvordan. Vi ser også på de intrikate LinkedIn-algoritmene og hvordan du kan tilpasse din aktivitet på kanalen for å lykkes.

Vi holder kursene for to ulike nivåer av LinkedIn-brukere:

Nivå 1. For ferskinger: “Kick-start LinkedIn-reise din”

Her bistår vi deg med å sette opp en god profil fra blankt lerret, og ingen spørsmål er for dumme.

Pris: 790,- + mva pr. person

Nivå 2. For deg som har en profil: “Ta neste steg på LinkedIn”

Her bistår vi deg med å sette opp et årshjul og jobber med planlegging av innlegg. Fremdeles er ingen spørsmål for dumme

Pris: 1190,- + mva pr. person

Benytt skjema nederst for påmelding

Disse kursene passer som bedriftsintern opplæring, for handelsstandsforeninger og andre sammenslutninger av bedrifter. Kursene gjøres kun fysisk i små grupper (maks 6 personer pr. kursleder), for at alle skal få den hjelpen og rettledningen de fortjener. 

Meld deg på til introkurs nå!

Snakkebobler kontaktskjema

Velg kurset/kursene du vil delta på

Samtykke

6 + 13 =